Pages

Sunday 26 February 2012

EMBARASSIN' MOMENT IN MY LIFE



Assalamualaikum wahai readers sekalian. Wahh pretty rare for me nak start entri dengan salam kan? Nway, entri for pagi yang gelap ni as the title said embarassin' moment in my life.


Korang ingat senang ke for guy macam aku ni nak post pasal benda benda yang agak memalukan diri aku ni? Susah bhaa aku ni kan lelaki, mesti ada ego yang tak berapa nak tinggi dan tak rendah. Apa pun lets continue.


Ter-Cry

Story ni happen masa aku tadika time umur aku 5 tahun. Waktu nak daftar tadika aku bukan main excited lagi nak jadi seorang pelajar tadika yang berwibawa. That day parent boleh teman anak dorang for orientasi juzt to make sure that their kids feel comfortable with a new environment. Balik pun awal hari tu so aku pun dengan bongkak nya cakap kat mak aku yang esok tak sabar nak belajar, jumpe kawan and cikgu bagai plus I said that takkan sekolah sekejap je ma?


Tomorrow-nya second day tadika aku bangun awal daripada parent aku dan terus siap dengan seragam tadika ku yang superb siap bowtie lagi da macam nak pergi ballroom pula. Biasa la kan budak tengah excited macam golongan beliebers bila jumpa si bibir. Nway bila class start je aku terus diam terkedu. Ayah aku cakap bye bang ayah balik dulu. Masa tu aku kan budak lagi manalah tahu pergi sekolah mak bapa tak ikut coz time orientasi parent ada sekali.

Tiba tiba aku dah macam orang kena rasuk menangis terjerit jerit. Aku keluar kelas cakap kat ayah aku taknak sekolah, tak pakai spender, buat buat muntah sambil menjerit. At that time satu class nampak apa aku buat but aku relax je melayan perasaan time tu. Ayah aku pula tarik aku masuk balik class lepas tu terus blah. Aku dah rasa macam kena buang je and terus menangis sampai la habis waktu tadika. Lepas tu cikgu tenteramkan aku sampai lah aku dah tenang. Oh ye satu class gelakkan aku masa tu.




Ter-Poop


Cerita ni pula jadi waktu aku darjah satu, masa tu dekat sekolah agama. Hari tu entah kenapa perut aku terasa memulas sangat and terus minta izin dekat ustaz nak pergi tandas. Lepas da dapat izin aku terus pecut bak Usain Bolt but sampai je aku ter-surprise. Tandas berkunci and dia tulis harap maaf tandas rosak fux ! aku dah lah tengah tak tahan time tu.

Situation aku masa tu dah macam dalam cerita panic room tak tahu nak buat apa dah tak tahan sangat. Then aku pun dengan berlagak cool masuk balik dalam kelas buat buat pandai macam tiada apa apa. Lepas tu korang nak expect apa lagi? Aku pun ter-poop la dalam kelas coz dah memang tak tahan sangat. Nasib aku tak baik when ada budak terbau sumthing fishy.

Aku pun dengan rasa awsem nya terus tuduh budak yang dekat sebelah aku tu poop dalam seluar. Budak tu deny sambil nangis nangis cakap bukan dia and aku pun terus blah dari situ terus pergi dekat depan. Dalam hati aku lega tiada orang tahu bau tu datang dari aku. Nasib aku tak baik bila budak yang dekat belakang aku revealed yang bersalah adalah aku coz dia dapat bau daripada aku, dah lah cakap kuat kuat habis malu aku satu kelas nyanyi aiyokk, tak malu berak dalam seluar.




Ter-Misguided


Kisah ni pula happen masa sem lepas. Time tu aku on the way nak balik hostel dekat Kerinchi so aku naik train at stesen Dang Wangi. Di sebabkan aku tak guna rapid pass nor touch n go aku terus ke kaunter nak beli tiket.

Entah kenapa time tu aku tiba tiba jadi blur aku cakap kat brader tu aku nak tiket dang wangi sehala. Yang awsem nya pula brader tu pun blur dan boleh layan lagi aku. Dia cakap yang stesen Dang Wangi now free tak payah bayar.

Buat kan benda ni jadi lebih kelakar bila aku yang tengah blur and pelik ni suruh dia double check betul ke stesen Dang Wangi free and brader tu check memang FREE. Masa tu aku ingat kan aku ni lucky customer pada hari tu macam dalam contest anda adalah penumpang yang ke sejuta macam tu.

Dah dengar brader tu kata free aku pun jalan jelah lepas tu tanya dekat membe aku yang aku tak payah bayar nak naik train. Lepas tu membe aku pelik tanya apasal pula kan? Tiba tiba baru aku tersedar yang aku nak kena pergi Kerinchi thats why brader tu cakap stesen Dang Wangi sekarang free!

Dengan rasa malu malu rabbit aku pergi balik kaunter cakap kat brader tu nak beli tiket Kerinchi bukan Dang Wangi. Then brader tu pun tersedar dari lamunan dia and cakap betul juga kan, patut lah check dalam sistem dia tulis free. Lepas tu aku pandang brader tu and dia pun pandang aku. Dua dua dah tersengih senyum kambing coz malu akibat ke-blur-an diri masing masing. Membe aku pun apa lagi gelak jelah.

De End.

No comments:

Post a Comment