Pages

Saturday 23 February 2013

ALLAH SELAMATKAN AKU



Allah selamatkan aku ,
Allah selamatkan aku ,
Allah selamatkan Johan Joharis ,
Allah selamatkan aku .

Hah assalamualaikum dear readers semua . Nampak tak betapa lifeless dan forever alone nya aku sampai birthday sendiri pun diri sendiri yang kena nyanyikan . But kisah hidup aku takdelah nak pathetic nya sampai macam ni sekali pun kan ? Just saja nak buat one entri berkaitan tarikh keramat dalam hidup aku iaitu 23 February 1993 atau dalam tarikh islamnya 1 Ramadan 1413 hijrah .



Eyupp , aku lahir pada ketika itu umat islam seluruh dunia baru je nak start puasa . Rasa macam cool dan awsem gila lahir waktu first day puasa . Papepun aku boleh bayangkan betapa clumsy dan crazy je ayah aku time tu . Mesti tak rasa macam nak berbuka langsung . Mana taknya , empat tahun dorang tunggu nak dapat cahaya mata pertama dan alhamdulillah dikurniakan seorang putera pada 1 Ramadan tepat jam 8:45 malam , time tu berita sukan baru je start at tv3 .


Anyway , at first aku tak espect pun ada orang akan ingat birthday aku ni coz aku tak pernah pula nak mention at sesiapa cukuplah just family je yang tahu kan . But malam semalam rasa terharu gila , coz bestie aku at sini siap celebrate dengan cake lagi . Firstly , dorang act nak buat surprise la kononnya but as you know sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua rite ?


Yang buat aku lagi sebak bila ini adalah celebration birthday aku yang first in a long long looonnnnggggg time . Sebab aku memang tak suka nak celebrate birthday ni cukuplah sekadar wish sahaja . Part yang paling tangkap leleh bila family aku call then aku loudspeaker kan then the whole family yg semalam tengah gather ramai ramai dekat Kuantan sing a birthday song for me . Aku masa tu memang dah banjir dah but still try to act cool coz masa tu ika dengan nik ada dalam kereta .




Kat atas ni cake yang dorang beli semalam . Kitorang celebrate dekat pantai , so agak romantis dan lain dari yang lain . At cake tu tertulis HAPPY BIRTHDAY ALONG JOE , SWEET 20 . Dorang panggil aku along coz aku adalah yang paling tua sekali dalam group ni but yang paling kecil sekali saiz tubuh nya . Apa apa pun at bawah ni aku sertakan lagi gambar gambar yang sempat di CATCHA! kan before battery memasing habis .













Hehe sorry for the bad quality yea guys ? Lightning memang tak ada langsung , kat pantai kan . Ini jelah gambar yang mampu di capture semalam sebab memasing battery semua dah macam air laut china selatan . 


Awritee , nazar aku pada ketika umur sudah menginjak ke tahun ke 20 dalam kamus hidup aku ni ialah aku nak jadi orang yang lebih baik , lebih soleh dan lebih berjaya daripada apa yang aku capai last year . Insyaallah . And for those yang wish birthday aku at twitter , bbm and text tu aku ucapkan sekalung tahniah dan trillions of thanks sebab sanggup mengingati dan meluangkan sedikit masa untuk sent wish tu .


Satu wish yang ikhlas adalah lebih baik daripada hadiah yang harganya sangat mahal . Terima kasih , terima kasih dan terima kasih . May Allah bless all of you and also to my dearest readers semua . Assalamualaikum .









2 comments:

  1. Νicе post. I learn sοmething neω аnԁ сhallеngіng on blogs I
    ѕtumbleupοn eveгy daу.

    Іt wіll alwaуs bе intеresting to rеad through
    сontent from otheг writеrs and use a littlе ѕomething from theiг webѕites.


    Feel free to ѕurf to my blоg роst :: Thailand Phuket Hotels

    ReplyDelete
  2. i harap i sempat wish 4 ur upcoming birthday :)

    ReplyDelete