Pages

Thursday 8 March 2012

MAN VS DOG




Assalamualaikum semua. Nampak macam innocent je muka anjing ni kan ? Aku harap korang tak buying dengan puppy face dorang ni coz aku dengan anjing amat lah tak serasi. Entri kali ni berkisar kan tentang pengalaman aku bersilat dengan doggy doggy yang ada dekat Malaysia ni.

Kejadian ni happen lazt week. Masa tu dalam pukul lebih kurang 2 or 3 pagi, aku and membe membe baru balik dari makan dekat NZ kitorang lepak sat depan Wangsa Walk. After that dalam perjalanan pulang tengah syok syok borak tiba tiba ada satu suara tegur kitorang.


Aku yang tengah terkezut ni bertambah terkejut bila membe aku nama dia Wan melompat lari ke belakang bila nampak makhluk Allah tu. Aku pun apa lagi ter-menjerit macam kena sula. Nasib baik doggy tu kena ikat dekat tiang and aku terperasan yang owner tu dok senyum rabbit pula menampak kan gigi dia yang putih melebihi kulit dia tu.

Membe aku yang lain cuba control macho konon relax la tu padahal memasing aku tengok macam lepas tengok ju-on lagi lagi si Naim, muka pucat habis pastu terpaku macam tengah nyanyi lagu Negaraku. Nway, aku punya ego tercalar masa tu coz before this aku ada cakap if terserempak dengan doggy buat relax je lazt lazt aku yang MENJERIT !




One more scene aku dengan doggy ni berlaku time habis SPM lazt year. Zaman tu adalah zaman jahiliah for budak budak yang tengah tunggu result. Biasa la rutin harian kitorang keluar pagi balik pagi.

Nak dijadikan story, after tengok wayang dengan membe membe gelap ku dalam pukul 3 or 4 pagi macam tu kitorang tengah on the way pulang ke pangkal jalan. Aku, Khalis and Megat di drop kan dekat depan rumah membe aku coz rumah dia dekat je dengan rumah kitorang.

Time tengah jalan tu kitorang yang macam dah drunk ni borak lah pasal movie yang baru lepas kitorang tengok tu. Masa tengah panjat bukit ( rumah kitorang atas bukit ) tiba tiba ada dengar suara yang sangat familiar and creepy. Dekat depan aku satu baris doggy doggy tengah berlari ke arah kitorang.

Just imagine ada lebih kurang 20 something doggy kejar korang dalam keadaan korang tak ready langsung apa korang buat? Takkan korang nak cakap hai wanna cup of tea? Memang tak lah kan. If ikut apa yang mak aku cakap kalau jumpa lawan balik. Yeah so much for the advice mom, mau arwah your only son ni nanti.

Nway, Khalis and Megat dah berterabur lari tinggal aku sorang je so dengan adrenaline yang memuncak aku pun terjun daripada bukit tu sampai bawah. Amat lah awsem coz bawah bukit tu ada longkang besar and aku pun macam tak percaya aku boleh lepas jumping smash tu.

Aku pecut Khalis and kitorang lompat to the nearest bushes then pura pura pengsan. Then aku notice Megat yang tadi dah terjerit jerit suddenly senyap. Time tu aku dah cuak, ya allah kawan aku da arwah ke. Lepas tu dengar bunyi doggy doggy tu macam tengah melahap something. Aku dah tak sedap hati. Aku pandang Khalis, dia pandang aku balik.

Tiba tiba Megat muncul from nowhere and malam tu kitorang tak jadi balik and sleep at rumah membe kitorang. Habis luka luka satu badan then aku tanya Megat macam mana kau boleh lepas? Nak tau apa saviour dia? Popcorn. Yes POPCORN. Disebabkan benda alah tu and ofcoz God as well, kitorang bertiga selamat daripada dikerjakan oleh an army of doggy !

Lepas daripada kejadian tu kitorang taubat taknak balik lewat malam lagi dah. Sampai rumah aku cerita at my mom dia boleh gelak lagi then kata, itu nasib baik anjing, cuba kalau hantu yang kejar ? Gulp! before this dia yang cakap kalau balik lewat sangat nanti kena kejar anjing then betul betul kena. Gosh mom, your mouth is soo masin !

Moral of the story, dengar cakap mak korang, jangan balik lewat malam and please, please, dont ever underestimate the power of DOG !

No comments:

Post a Comment